İlk yansıtmamda da belirtmiş olduğum gibi, Çoklu Ortamda öğrenme kuramı, insanların metin, grafik, ses ve video gibi multimedya materyallerini kullanarak öğrenmeyi kolaylaştırmayı ve kalıcı hale getirmeyi amaçlayan bir kuramdır. Planladığım ders tasarımına da bu ögeleri elimden geldiğince eklemeye çalışacağım.
Ortaokul seviyesindeki öğrencilerin İngilizce dersi için vocabulary yani kelime ezberini kolay haline getirmeye yarayan çoklu ortam ögelerini kullanmayı amaçlıyorum. Çünkü neredeyse çoğu öğrencinin İngilizce dersinde zorlandığı konulardan biri de kelime ezberlemektir. Okulların çoğunda uygulanan eski ve ezberci yöntemler yerine derslere teknoloji ve çoklu ortamları da ekleyerek eğlenceli ve yararlı hale getirebiliriz. Böylece öğrenciler dersten kopmadan ve sıkılmadan, en önemlisi de sadece ezber yapmak yerine kelimeleri kullanarak öğrenmeyi gerçekleştirmiş olurlar.
Örneğin ortaokul 7. sınıf müfredatından bir ünite seçelim ve bu da 8. Unite Public Buildings olsun. Yaklaşık iki hafta sürecek bu ünite için 20'den fazla kelime öğrenmesi gerekli öğrencilerin (amusement park, art gallery, bakery, chemist’s city hall coffee shop, department store, fire station game/music store, governorship grocery, movie theater, municipal office municipality, police station, shopping mall etc). Görsel açıdan bu kelimeleri öğrenmeleri daha kolay olacağı için seçeceğim ilk çoklu ortam Quizlet olurdu.
Görselde de belirttiği gibi, öğrencilerin herhangi bir şeyi ezberlemesi akıllı kartlar ile çok daha kolay hale geliyor. Üstelik, bu setleri ders esnasında değil, evde de çalışabilir öğrenciler. Yani sadece derste öğrenmekle kalmaz, öğrencilerin kolaylıkla ulaşabileceği yerde ellerinde olur. Ayrıca Quizlet'in bir diğer güzel ve yararlı özelliği ise, öğrenmiş oldukları tüm bu kelimelerle alakalı test oluşturması. Yani öğrenciler setleri tamamlamak için belli sayıda çoktan seçmeli ya da cevaplarını yazmaları gereken soruları da tamamlamaları gerekmekte.
Öğrenme gerçekleştiğini düşünürsek, bir de bunu uygulamaya koymaları için PUZZEL uygulamasını kullanarak bir içerik hazırlamalarını isteyebiliriz.
Bu çevrimiçi ortamda sadece puzzle değil, birden fazla interaktif içerik üretebilirler. Çapraz bulmaca, kelime arama, yapboz oluşturma, ya da bingo oyunu. Gerisi öğrencilerin hayal gücüne kalıyor.
Sınavdan önceki değerlendirme aşamasında ise, küçük bir quiz olarak belki her haftanın son dersinde ünite kelimeleriyle alakalı Kahoot! uygulamasından bir test yapılarak öğrencilerin hangi noktada eksiklikleri olduğu öngörülebilir ve eksikler kapatılabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder