Ders: İngilizce
Sınıf: B Level
Ünite: 13. Unit Business Life
Ders süresi: 3 saat.
Temel Kavramlar:
Amaçları söylerken Gerund-Infinitive kullanımı.
İş hayatı, meslekler ve iş yerleri/bölümleri
hakkında kelime öğrenimi.
- to + infinitive; David went out to buy a bottle of wine.
- in order to/so as to + infinitive (formal); We were asked to stay over in order to finish the project.
- so that + can/will – used for a present or future reference; Here’s my number so that you can call me if you have a problem.
- in case + present tense – present or future reference – Take your hat in case it gets too hot.
- in case + past tense – used for past reference – We took an umbrella in case it rained.
- for + noun – used to express purpose – We went out for a pizza.
- for + -ing – used to express purpose and/or function of something – This function on the air conditioner is for reducing the humidity
- • director of boards
• CEO (Chief Executive
Officer)
• purchasing manager
• director general
• managing director
• codirector
• assistant (e.g. purchasing
assistant)
• service engineer
• warehouse manager
• warehouse worker
• senior executive
• CFO (Chief Financial
Officer)
• purchasing assistant
• service engineer
• sales representative
• sales manager
• export sales manager
• wholesale distributing
manager
• secretary
- accounting department /
accounts department
• purchasing department
• export department
• research and
development team
• management
• import department
• IT department
• customer service
• logistics
• marketing
• human resources
• engineering department
• public relations
department
• production department
• secretary's office
• technical support team
• sales department
• shipping department
Kazanımlar:
-
Öğrenciler mesleklerin adlarını ve bölümlerini tanıyabilecektir.
· Öğrenciler isle alakalı verilen görevleri anlayabileceklerdir.
· Öğrenciler amaç cümleciklerini anlayabileceklerdir.
· Öğrenciler amaç cümlecikleri ile cümle kurabileceklerdir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrenme Ortamı:
Uzaktan Eğitim (Google Meetings) ve M - Öğrenme.
Kullanılan Araçlar:
Bilgisayar, akıllı tabletler ya da telefon. Web 2.0 araçları olarak Youtube, Edpuzzle, Canva, Quizlet, Flipgrid.
Derse Geçiş
1. Adım: Dikkat Çekme.
Konuya başlamadan önce öğrencilere sıklıkla bildikleri meslek isimleri ve hangilerinin daha çok tercih edildiği sorulur. Böylece öğrenciler çevrelerinde gördükleri ve hatırladıkları imgelerle konuyu daha kolay bağdaştırabilir hale getirilir.
2. Adım: Hedeften Haberdar Etme.
Öğrencilere o haftaki konudan kısaca bahsedilir. Bildikleri meslekler üzerinden konuşarak daha geniş düşünmeleri için teşvik edici ve yaratıcı sorular sorulur. Ayrıca öğrencilere bu mesleklerde hangi görevler, iş bölümleri var gibi basit sorular sorulur.
3. Adım: Önbilgileri Hatırlatma.
Öğrenciler önceden bildiği meslekler ve ne yaptıklarıyla ilgili bildiklerini anlatır. Böylece önbilgiler hatırlatılmış olur. Ayrıca sorulara cevap verirken nasıl açıklamalar yapılacağını hatırlamış olurlar.
4. Adım: Metaryeli Sunma.
Öğrencilere mesleklerle alakalı görseller gösterilir veyahut videolar izletilir. Böylece meslek isimlerini ezberlemeden önce onları görselleştirmiş olurlar. Ve bu Quizlet üzerinden kelime öğrenme seti ya da Canva'dan hazırlanmış bir poster ile yapılabilir.
5. Adım: Öğrenmeye Rehberlik Etme.
Edpuzzle'dan
mesleklerle alakalı video izletilerek öğrencilerin hangi mesleklerle
gerçek hayatta denk geldiklerine dair sorular sorulabilir. Edpuzzle'daki etkileşimli videolarla meslekler ve görev dağılımı ile ilgili konuşulması istenir öğrenciden.
6. Adım: Davranışı Ortaya Çıkarma.
Gerund Infinitive konusu online sunum ile hatırlatıldıktan sonra Wordwall kullanarak konuşmakta ya da yazmakta çekinen öğrencilere yardımcı olunur. Yeni öğrendikleri/hatırladıkları bilgiyi kullanmış olurlar.
7. Adım: Dönüt Verme.
Doğru cevapların hepsiyle öğrencilere güzel teşvik cümleleriyle dönüt sağlanır.
8. Adım: Değerlendirme.
Öğrencilerin
öğrendiği kelimeler ve açıklama cümlelerini değerlendirmek için Quizlet'teki test soruları öğrenciler tarafından cevaplanır.
9. Adım: Kalıcılığı ve Transferi Sağlama.
Öğrencilerin derste öğrendikleri bilgileri unutmaması adına Quizlet üzerinden ünite kelimelerini de içeren bir set hazırlanıp linki paylaşılır, diğer dersten önce bu setin yüzde yüz tamamlanması istenir. Ayrıca Flipgrid kullanarak öğrencilerin amaç cümlecikleriyle alakalı kurdukları en az 5 cümle ile kendilerini videoya çekme ödevi verilir. Böylece hem yaratıcılıkları gelişmiş olur hem de bilgilerin daha kalıcı hale gelmesi sağlanır.
Kullanılan Web 2.0 Araçları:
https://quizlet.com/_d4l43z?x=1jqt&i=3mfhzf
https://quizlet.com/793763855/test
https://edpuzzle.com/assignments/643da6d71c736342a007b484/watch
https://wordwall.net/resource/33485895/clauses-of-contrast-purpose
https://flip.com/96b8166c
https://flip.com/246f1687
https://wordwall.net/resource/33485895/clauses-of-contrast-purposehttps://edpuzzle.com/assignments/643da6d71c736342a007b484/watchhttps://edpuzzle.com/assignments/643da6d71c736342a007b484/watchhttps://edpuzzle.com/assignments/643da6d71c736342a007b484/watchhttps://edpuzzle.com/assignments/643da6d71c736342a007b484/watch
https://edpuzzle.com/assignments/643da6d71c736342a007b484/watch https://edpuzzle.com/assignments/643da6d71c736342a007b484/watch
https://edpuzzle.com/assignments/643da6d71c736342a007b484/watch
https://quizlet.com/_d4l43z?x=1jqt&i=3mfhzfhttps://quizlet.com/_d4l43z?x=1jqt&i=3mfhzfhttps://quizlet.com/_d4l43z?x=1jqt&i=3mfhzfhttps://quizlet.com/_d4l43z?x=1jqt&i=3mfhzfhttps://quizlet.com/_d4l43z?x=1jqt&i=3mfhzf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder